1. חובת שימוש בקסדה היא הדרך הטובה ביותר לשמור על הרוכבים.

 

אין ספק בכך: קסדות מצילות חיים. מחקרים מראים שהם מפחיתות את הסיכון של פגיעת ראש לרוכבי אופניים בשיעור של 85 אחוזים. לאחרונה, נטען כי רכיבה ללא קסדה צריך להיות בלתי חוקי. "חבישת קסדה תוך כדי רכיבה על אופניים היא אנלוגיה לחגורת בטיחות בזמן נהיגה".

 

למען האמת, יש דרכים טובות יותר לשמור על רוכבי האופניים בטוחים. חקיקה של שימוש בקסדות יכול להסיח את הדעת מפני התערבויות מדיניות רבות שלמעשה תעזורנה יותר. קסדות לא מונעות תאונות, אנשים יכולים להפגע קשות בהתנגשות עם רכב נע, בין אם ראשיהם מוגנים או לא. בניית תשתיות ייעודיות להרחיק אופניים ממכוניות היא דרך יעילה יותר להצלת חיים.

 

הנה ההוכחה: רוב הערים באירופה לא דורשות שרוכבים ילבשו קסדות. אך בערים אלה, יש פחות מקרי מוות לרוכבי אופניים ופציעות לנפש מאשר בארצות הברית או ישראל. מומחים אומרים שזה בגלל התשתית שלהם ומחקרים מראים שכאשר נהגים רואים את רוכבי האופניים בקסדות, הם מתנהגים יותר בפזיזות, מתקרבים לרוכבים ומגדילים את האפשרות לתאונות.

 

שימוש בקסדה מחייבת גם נוטה להפחית רכיבה כוללת, שכן יש אנשים מעדיפים לדלג על אופניים לחלוטין מאשר קנס עבור אי חבישת קסדה. כשזה קורה, צפיפות האופניים פוחתת והנוכחות של רוכבי האופניים היא פחות ברורה, מה שמשאיר את אלה שנשארים פגיעים יותר.

 

  1. רוכבי אופניים עוברים על יותר חוקי תנועה מאשר נהגים.

 

כאשר בודקים הצעות בטיחות רכיבה על אופניים, המחוקקים ברחבי המדינה טענו כי לרוכבי אופניים לא מגיע חוקים חדשים עד שהם מצייתים לאלה הקיימים. נאמר כי "רוכבי אופניים הם לעתים קרובות עבריינים, לא ראויים לכל הגנה נוספת בחוק". אחרים מהדהדים טענה זו: רוכבי האופניים "מטרד לחברה".

 

רוב רוכבי האופניים אומרים שהם התגלגלו דרך אור אדום מדי פעם, אם הרחוב היה נקי ממכוניות המתקרבות, או שהוא קפץ על מדרכה כדי להימנע מכביש צפוף. פעולות אלה אינן חוקיות בערים רבות. ולפעמים, רוכבים מתנהגים באופן בלתי צפוי ובלתי אחראי, מעמידים את עצמם ואת הנהגים בסכנה.

 

אבל בואו נשים את המעשים הרעים האלה בפרספקטיבה: לדברי פרופסור להנדסה באוניברסיטת קולורדו שסקר יותר מ-17,000 רוכבי אופניים ונהגים, הנהגים הספיקו לשבור את הכללים בקצב מעט גבוה יותר מאשר רוכבים. זהו הנהג הנדיר שלעולם לא מאיץ, אחרי הכל ולפעמים, הנהגים חושבים שרוכבי האופניים עוברים על החוק כאשר הם באמת לא זה בדרך כלל חוקי לקחת נתיב שלם, למשל, במקום להישאר בצד ימין של הכביש.